Handlekurv


Handlekurven er tom

Vi anbefaler


0,-

Møt vår ambassadør Kristoffer Dyraas!

 

 

 

Kristoffer Dyraas er ny ambassadør for Vivobarefoot Norge. Han jobber som personlig trener og har blitt stor fan av barfotsko. Vi tok en liten prat med han. 

 

Fortell litt om hvordan du ble interessert i trening og hvorfor?

Jeg har så lenge jeg kan huske vært glad i å bevege meg, alltid hatt masse energi, og alltid likt å lære nye ferdigheter. Som liten var jeg med på alt fra fotball til motorcross og kampsport til sykling. Jeg likte ikke så godt å øve, men jeg øvde masse, fordi det jeg likte var den følelsen når jeg mestret noe etter å ha øvd masse. Hvorfor liker jeg å trene? Det er vanskelig å svare på, det blir som å svare på hvorfor man liker en viss matrett. Jeg bare liker det veldig godt.


Hvor lenge har du vært PT, hvordan har din reise vært så langt og hva er planen videre?
Jeg har som sagt alltid gjort noe form for aktivitet/trening, men først for 4 år siden begynte jeg med litt mer seriøs målsetting og programmering. Jeg begynte virkelig å sette meg mål etter tjenesteåret mitt i Hans Majestet Konges Garde KP3 (Drilltroppen), der lærte jeg utrolig mye om meg selv og ble mer disiplinert.  


Jeg har blitt kjent med en del skader, det å være umotivert har jeg blitt kjent med, og masse frustrasjon. Veien så langt har vært en berg- og dalbane, dette er noe alle som skal begynne med trening burde være klar over: det går ikke alltid oppover.
Planen videre er å blir bedre enn jeg er i dag og ha det gøy med treningen!

Hvordan er en typisk dag for deg som PT?
Jeg har veldig varierte dager, noe jeg liker godt. Noen dager begynner jeg kl. 08.00 og andre dager begynner jeg kl. 15.00. Dagene inneholder mye spising, programmering, planlegging og selvsagt PT-timer hvor jeg hjelper folk enten om de har skader og vondter, vil ned i vekt og/eller bli sterkere. Noen dager er jeg på treningsenteret i 10-12 timer, andre dager er jeg der i 4 timer. Jeg kan bestemme dagene mine selv i veldig stor grad, det syns jeg er veldig deilig.

Hvordan hørte du om Vivobarefoot?
Jeg så et innlegg fra @moveu_official (på Instagram) hvor de anbefalte merket. 

Hva er fordelene med å bruke barfotsko på trening?
Det er mange fordeler, men kan nevne én som er veldig viktig:
Hvis man for eksempel gjør knebøy er det utrolig viktig å bruke foten skikkelig. Med det mener jeg at man må "gripe" bakken med tærne og spenne fotbladet. Dette er noe veldig mange ikke gjør, det som ofte skjer er at knærne da faller innover og på sikt så kan man skade seg.


Barfotsko er helt flate under, og dette gjør at føttene trenes for stabilitet. Det gjør det enklere å spenne fotbladet og bruke tærne skikkelig. Så istedenfor å gå barbeint eller i sokkelesten inne på gymmet kan det være fint å bruke barfotsko. Primus Lite er min favoritt. De er så lette og deilige å bruke!

 

Tilbake